Bila ia mula belajar menari..

Bismllahirrahmanirrahim...

Nafas ditarik, hembusannya dilepaskan dan ku kira berhasil membuatkan bulu-bulu hidungku menari lenggok mengikut arusnya si angin menerjah keluar melalui lubang yg tersedia ada. dimulai dengan lafaz mulia pujian kepada yang Haq, kini setelah lama menyimpan hasrat, akhirnya dengan nikamatnya si Pencipta yg maha mengasihani, pemurah, diberi akanNyA peluang kepadaku untuk memiliki 'blog' sendiri...

Blog ini terhasil bukan untuk mencari publisti murahan, atau untuk dikenali orang, begitu juga jauh sekali membuatkan si pembaca lalai tatkala menikmati juadah kerahan mindaku.

Hasrat di hati, keinginan di hati dikala ini hanya lah untuk mnjadikan blog ini sebgai medan untuk mngasah bakat penulisan, untuk menajamkan fikiran, untuk berkongsi suka duka kehidupan, untuk berkongsi ilmu yang walaupun secetek sungai, mngkin akan mendatangkan hasil yg sedalam lautan kepada si pemberi dan si penerima, dan akhirnya sebagai hamba Allah, sejahat mana pon diriku, ku berharap dengan terhasilnya blog ini, dengan izinNya dapat kujadikan sebagai bukti bahawasanya tangan dan fikiran yang seringkali melakukan kemaksiaatan kepada Mu ini juga pernah tangan itu menari-nari di atas keyboard, dan otak itu memerah isi dakwah mengajak pembaca mengingatimu, dan mengingati negeri akhirat yg dijanjikan oleh Mu..

Oleh itu sebagai pengakhiran terhadap post sulung blog ini, aku sebagai penulis mengharapkan barakah daripada Allah, keredhaan daripada Allah lantas secara tidak langsung membuahkan infiniti kemanfaatan kepada pembaca dan pengunjungnya..

wassalam.


ArullFauzi
Shoubra, kaherah
28 NOVEMBER 201O
7.00 malam

3 comments:

  1. first coment here~kemah2...teruskan rull..haha

    ReplyDelete
  2. salam bashrul..
    yes, dapat tahu gop blog dia.. hi3..
    Anyway, nice blog.. teruskan usaha dan plan anda ye..

    ReplyDelete
  3. ustaz bashrullhafi
    bakat yg diasah
    pasti akn terserlah
    alhamdulillah...usahakn seikhlas mungkin demi hubungan dgn ALLAH dn hubungan dgn insan.inilh jln yg murni.semakin byk memberi,semakin byk dianugerahi...insyaAllah

    ReplyDelete